Roboti mezi vašimi regály
Nabízíme komplexní řešení automatizace skladu za pomocí autonomních robotů a dalších inovativních technologií
Pokud hovoříme o automatizaci v logistice, většina manažerů si vybaví nanejvýš automatické vysokozdvižné vozíky nebo zakládače palet, beden či zboží, které představují investice desítek milionů korun. Ale nasazení těchto automatizovaných zařízení má svá omezení; mají reálně dvakrát nižší operační rychlost a až dvojnásobně vyšší pořizovací cenu. A návratnost investice se posouvá na pět a více let.
Naše představa je trochu jiná. S nasazením moderních logistických robotů umíme zautomatizovat procesy ve skladech a zvýšit tak efektivitu řádech o 200–300 %, s návratností jeden až dva roky. To už jsou úplně jiná čísla!
Stáhněte si produktový list myFABER
SOFTWARE
– napojíme se na vaše ERP i WMS
– do procesu zapojíme řízení
a úkolování robotů, plánování kapacit a správu mapy celého skladu
SLUŽBY
– studie proveditelnosti
– projektování
– dodání komplexního řešení
– integrace vašich interních systémů
– výhodné financování
– servis
ROBOTI
– roboti z vlastní vývojové dílny
i od světových značek
– zautomatizujeme veškeré skladové procesy – přepravu palet, přepravek
i zboží
PŘÍSLUŠENSTVÍ
– myFABER dodáme společně
s potřebným příslušenstvím
– spolu s roboty jsou to regály, racky, dopravníky a další komponenty
Jak myFABER® funguje
Chcete začít využívat všech výhod robotizace i ve vašem skladu? Napojíme se přímo na vaše ERP nebo WMS, které doplníme
o automatizační procesy a možnost využití robotů.
Roboty prostě umíme integrovat na jakékoliv řešení, které v současnosti využíváte.
Plnou automatizací a robotizací vašeho skladu pokryjeme všechny oblasti skladových činností.
SOFTWARE
Pro napojení robotizační techniky do skladu je potřeba mít nasazené WMS, není rozhodující, jak robustní nástroj používáte. Přicházíme s unikátním řešením na platformě myFABER®, které se umí napojit na jakýkoliv systém. Pokud zatím pro skladové operace využíváte funkce ERP
a ve skladu WMS nevyužíváte, nebo pokud zvažujete změnu systému, můžeme společně začít na zelené louce, tedy tak, že nasadíme náš WMS systém mySTOCK®. Jestliže však už máte zavedené vlastní WMS, doplníme je o část, která umožní integraci a napojení robotů.
Unikátnost naší platformy myFABER® spočívá v její schopnosti řídit více typů robotických řešení od nezávislých a neintegrovaných výrobců, kteří mají každý své vlastní API a způsob integrace na nadřazené systémy. Platforma myFABER® je integruje a my ji propojíme pouze jednou s nadřazeným systémem – buď ERP, nebo WMS. Vy už pak jen postupně implementujete robotická řešení dle svých potřeb a preferencí.
Díky rozsáhlým zkušenostem je to pro nás výrazně snadnější cesta než individuální integrace jednotlivých řešení odděleně.
SLUŽBY
Pečlivě vše zanalyzujeme
Postaráme se o to, aby automatizace vašeho skladu proběhla bezchybně a v co nejkratším čase. Začneme tím, že s vámi realizujeme studii proveditelnosti a vyhodnotíme návratnost investice. Připravíme logistickou studii komplexního řešení nebo audit stávajícího stavu s návrhem změn.
Dodáme komplexní řešení
Zpracujeme projekt automatizace a robotizace, abychom mohli dodat komplexní řešení vhodné přímo pro váš sklad. Dodávku jednotlivých částí řešení zadáme dle vašich potřeb a rozsahu zakázky – WMS (mySTOCK®), iWES, G2P, RMS. Můžete se spolehnout na rychlou a efektivní implementaci díky připraveným a hotovým řešením.
Napojíme se na vaše stávající systémy
Samozřejmostí je napojení na vaše interní systémy a plná kompatibilita s řešením myFABER, řeč je např. o ERP, WMS, B2B nebo B2C e-shop portálech.
Servis je samozřejmostí
V rámci péče o své klienty vám nabídneme záruční i pozáruční servis v režimu až 24/7/365.
Výhodné financování a dotace
Nabízíme možnost výhodného financování, pronájmu nebo modelu RaaS, SaaS. Poskytneme pomoc při zpracování žádosti o získání dotace
na pořízení moderních technologií.
ROBOTI
Podílíme se na výrobě a vývoji celé řady AGV robotů. V našem testovacím centru ověřujeme různé typy AGV robotů a a jejich využití v provozech.
Většina úsilí v oblasti automatizace skladu směřuje aktuálně k vychystávání zboží a jeho přípravě k expedici. Zapomeňte na tisíce desetitisíce kroků napříč skladem. Skladník, takzvaný picker má své stálé pracoviště a regály se zboží jezdí za ním. Tedy ne úplně samy, ale za pomoci automatizovaných vozíků. Tomuto trendu se říká goods to person (G2P), neboli zboží ke skladníkovi, a nese s sebou nemalé výhody. Jak už jsme zmínili, skladník neběhá po celém skladu, ale zůstává ve vymezené zóně. Z hlediska bezpečnosti to znamená, že jsou eliminována rizika zranění, zároveň je chráněno i zboží proti případným krádežím. A konečně, co si budeme povídat, i ten nejsvědomitější skladník udělá občas chybu. Robot oproti tomu pracuje naprosto spolehlivě.
Ze své pickovací stanice se už skladník postará o další kroky potřebné pro expedici zboží. Zůstane mu tak ta práce, pro kterou je naopak vhodnější než robot. Vybere potřebné zboží z přivezeného regálu a připraví do přepravky.
Zvětšíme velikost vašeho skladu
Díky robotizaci skladu můžete využít jeho plnou výšku, na kterou byste v případě manuálního skladování nedosáhli. Často jde o jedinou možnost, jak sklad zvětšit, proto tento faktor hraje v rozhodování velkou roli.
Dalším důležitým benefitem je větší zahuštění skladovací plochy, kde je opět standardem zahuštění o 50 procent více, možnost efektivního využívání výšky skladů díky schopnosti některých robotů manipulovat až do výšky 8 metrů nebo využití mezaninových řešení.
Při využití automatických paletových systémů a speciálního řešení s shuttle vozíky můžete zúžit uličku až na úroveň něco málo přes 1 metr.
Při kombinaci se skladováním a využitím možnosti stohovacího skladování se pak i zde bavíme o možnostech zahuštění skladu v řádu 50
a více procent.
PŘÍSLUŠENSTVÍ
Díky našemu širokému zaměření také v oblastech strojírenství a elektroinstalací jsme schopni dodat celé řešení na klíč, nabízíme řadu příslušenství k podpoře robotizace, regály a další vybavení skladu i jeho instalaci.
Hlasové ovládání
Sklad je srdcem firmy a stěžejním místem pro získání konkurenční výhody. Je proto pod velkým tlakem, protože jsou na něj kladeny vysoké nároky. Pokud není možné sklad plně automatizovat a zboží je vychystáváno ručně bez manipulační techniky, nabízí hlasové ovládání velkou úsporu času. Důležité je snížení chybovosti a větší rychlost vychystávání zboží. Ze zkušeností můžeme říct, že produktivita stoupne o více než 30 %. Máme ověřeno, že i z průměrného skladníka můžete díky jisté míře automatizace udělat spolehlivého pracovníka, pokud mu dáte k dispozici ten správný nástroj.
Systém mluví jazykem skladníka
Skladník si vytvoří vlastní povely
Zvládá hlučné provozy
Vyšší bezpečnost práce díky uvolnění rukou
Kvalitní hardware partnerů Honeywell a Zebra
PICK BY VOICE – JAK TO FUNGUJE?
Pracovník, který má na starost manipulaci se zbožím ve skladu a jeho vychystávání, získává povely pro práci přes hlasový systém do svých sluchátek. Stejně jako při práci s mobilním terminálem PDA zadává hlasový systém instrukce, co s danou položkou provést. Oproti PDA má však určité výhody – uvolňuje skladníkovi obě ruce i oči. Ten nemusí ztrácet čas manipulací s PDA a nahlížením na displej, dělá tak méně chyb a je rychlejší. Komunikace funguje obousměrně, systém tedy zadává skladníkovi povely a skladník ovládá aplikaci také hlasem – potvrzuje splnění úkolu. Zadávání povelů a reakce na ně probíhá v krátkých heslech. Pracovník si v systému v řádech minut vytvoří vlastní profil, navíc si může některé příkazy uzpůsobit podle sebe, aby to pro něj bylo přirozené. Skladník, který má svou práci odvádět motivovaně, počítá s tím, že mu systém bude rozumět. Proto je potřeba se zaměřit především na provozy, jež svou zvýšenou hlučností mohou toto porozumění narušit. I s těmito vlivy se umíme při odposlechu hlasových pokynů vypořádat.
PARTNERSTVÍ SE SPOLEČNOSTÍ HONEYWELL
Pro oblast technologie hlasového ovládání jsme uzavřeli spolupráci se společností Honeywell, která je v tomto oboru špičkou na trhu. Skladníka vybavíme speciálními hlasovými terminály fungujícími bezdrátově. Terminály společnosti Honeywell jsou dodávány se sluchátky a mikrofonem jako headset. Sluchátka jsou navržena tak, aby vyhovovala ergonomickým požadavkům a mohla být pohodlně využívána po celou směnu. Je možné zvolit také variantu, která kombinuje čistě hlasové ovládání s využíváním PDA. Vzhledem k povaze konkrétní práce může skladník část směny využívat talkmana a sluchátka, a když je potřeba, vytáhne PDA a naťuká, co potřebuje.
Jako klient si stále můžete zvolit z více variant ovládání vašeho skladu, a to ovládání výhradně hlasem, ovládání pomocí PDA nebo kombinaci obou možností. Vše závisí na konkrétních potřebách daného skladu a očekávaném výsledku.
Doporučená mobilní zařízení
Spolupracujeme s řadou výrobců pro technologie, které uvolňuji ruce skladníků. Jedná se o zařízení od komplexních dodavatelů jako Honeywell nebo ZEBRA Technologies, ale také specialistů jako společnost ProGlove, která dodává inteligentní rukavice.
Tyto nástroje usnadňují manipulaci s PDA zařízeními a čtečkami vždy, když potřebuje skladník dvě ruce. Při používání mobilních čteček na prst nebo ruku se zkrátí čas oproti práci s běžnými skenery až o 40 %. Např. rukavice jsou ideální volbou pro skladové aplikace, paletizaci nebo při balení. Výrazně zlepšují efektivitu celého procesu, neboť umožňují skladníkům pracovat rychleji, bezpečněji a celý proces je jednodušší. Práci usnadňují jak akustické, tak vibrační signály bez nutnosti očního kontaktu s PDA nebo monitorem. Čtečka čárového kódu připojená pomocí technologie BT navíc oproti standardním PDA zařízením nabízí rozšířený rozsah vzdálenosti skenování, a to až na 150 cm. A manipulace? Nasazení zvládne skladník jedním pohybem, pro skenování stačí stisknout palec a ukazováček k sobě. Výhodou je nabídka pro praváky i leváky a vybrat si můžete také z více velikostí, které pohodlně padnou jak mužům, tak ženám.